0
views
0
recommends
+1 Recommend
0 collections
    0
    shares
      • Record: found
      • Abstract: found
      • Book Chapter: not found
      Societal Benefits of Freely Accessible Technologies and Knowledge Resources 

      Tacit Knowledge in Maker Spaces and Fab Labs

      monograph
      ,  
      IGI Global

      Read this book at

      Buy book Bookmark
          There is no author summary for this book yet. Authors can add summaries to their books on ScienceOpen to make them more accessible to a non-specialist audience.

          Abstract

          A collaborative space for stimulating creativity is a place of learning through the exchange and sharing of knowledge and experience among its members. It allows to leverage innovation through the use of technological resources available in the space, stimulating the creativity of its participants, enabling the development of products and solutions based on personal projects – Do It Yourself (DIY) – from ideation, or the construction supported on knowledge developed by other elements together, collaboratively, enhancing the final result – Do It With Others (DIWO). A research project is being held to create a new Lab, or transform and adapt one of the existing Lab's, in a Fab Lab or a Maker Space to let students, teachers and staff give wings to their imagination and develop innovative solutions to solve real problems, while they interact and exchange tacit knowledge, making it explicit after concluding their projects when they share their research reports.

          Related collections

          Most cited references5

          • Record: found
          • Abstract: not found
          • Article: not found

          The knowing organization: How organizations use information to construct meaning, create knowledge and make decisions

          C.W. Choo (1996)
            Bookmark
            • Record: found
            • Abstract: not found
            • Book Chapter: not found

            Information Quality and Value

              Bookmark
              • Record: found
              • Abstract: found
              • Article: found
              Is Open Access

              A Web 2.0 como ferramenta de análise de tendências e monitorização do ambiente externo e sua relação com a cultura de convergência dos media

              Analisamos a utilização das ferramentas da Web 2.0 para a monitorização do ambiente externo das organizações, com a consequente obtenção de informação acerca da concorrência e tendências de mercado e a sua relação com a denominada cultura de convergência dos media, incidindo, essencialmente, em dois pontos-chave: a convergência tecnológica e a cultura de convergência, que permitem a todos os membros da organização a recolha de informação relevante para o desempenho das suas funções e do sucesso da organização onde colaboram e a sua partilha com os restantes membros dessa organização, melhorando a comunicação. Na convergência dos media, convém realçar a dimensão do relacionamento entre pessoas e destas com a tecnologia, assim como os benefícios daí resultantes. Atualmente é possível a qualquer membro da organização, não só os especialistas, recolher informação válida para efeitos de monitorização, graças à democratização no acesso às ferramentas designadas Web 2.0. Qualquer pessoa, com um mínimo de formação em tecnologia e análise de mercados, é capaz de proceder a essa tarefa, enriquecendo a visão comum acerca da concorrência. A convergência reside essencialmente nessa troca, na partilha e colaboração, potencializadas pela tecnologia, que promovem a interação entre as pessoas e a construção de um conhecimento mais alargado.
                Bookmark

                Author and book information

                Book Chapter
                : 297-316
                10.4018/978-1-5225-2394-9.ch011
                07c638ee-af15-4244-8511-8ec03581719f
                History

                Comments

                Comment on this book

                Book chapters

                Similar content65