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      Routine Treatment of Cervical Cytological Cell Changes : Diagnostic Standard, Prevention and Routine Treatment of Cervical Cytological Cell Changes – An Assessment of Primary and Secondary Prevention and Routine Treatment Data in the Context of an Anonymous Data Collection from Practicing Gynaecologists; an Academic, Non-Interventional Study Translated title: Behandlungsroutine bei zervikalen zytologischen Zellveränderungen : Diagnostischer Standard, Prävention und Behandlungsroutine bei zervikalen zytologischen Zellveränderungen – Erfassung der primären und sekundären Prävention sowie Behandlungsroutine im Rahmen einer retrospektiven anonymisierten Datenerfassung bei niedergelassenen Gynäkologen, eine akademische, nicht interventionelle Studie

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          Abstract

          Introduction: Diagnosis and treatment of vaginal and cervical cytological cell changes are described in European and national guidelines. The aim of this data collection was to evaluate the remission rates of PAP III and PAP III D cytological findings in patients over a period of 3–4 months.

          Method: The current state of affairs in managing suspicious and cytological findings (PAP III, and III D) in gynecological practice was assessed in the context of a data collection survey. An evaluation over a period of 24 months was conducted on preventative measures, the occurrence and changes to normal/suspect/pathological findings and therapy management (for suspicious or pathological findings).

          Results: 307 female patients were included in the analysis. At the time of the survey 186 patients (60.6 %) had PAP III and 119 (38.8 %) had PAP III D findings. The spontaneous remission rate of untreated PAP III patients was 6 % and that of untreated PAP III D patients was 11 %. The remission rates of patients treated with a vaginal gel were 77 % for PAP III and 71 % for PAP III D.

          Conclusion: A new treatment option was used in gynecological practice on patients with PAP III and PAP III D findings between confirmation and the next follow-up with excellent success.

          Zusammenfassung

          Einleitung: Die Diagnose und Therapie zervikaler zytologischer Zellveränderungen sind in europäischen und nationalen gynäkologischen Leitlinien abgebildet. Ziel dieser Datenerhebung war die Erfassung der Remissionsraten von PAP III- und PAP III D-Befunden in Beobachtungszeiträumen von 3–4 Monaten.

          Methode: Im Rahmen einer retrospektiven Datensammlung sollte der derzeitige Stand des Managements suspekter und pathologischer zytologischer Befunde (PAP III und III D) in der gynäkologischen Praxis erfasst werden. Über einen Zeitraum von 24 Monaten wurden durchgeführte Präventionsmaßnahmen, Auftreten und Veränderung normaler/suspekter/pathologischer Befunde sowie das Therapiemanagement (bei suspektem oder pathologischem Befund) evaluiert.

          Ergebnisse: 307 Patientinnen wurden in die Analyse eingeschlossen. Zum Zeitpunkt der Erhebung hatten 186 Patientinnen (60,6 %) einen PAP III- und 119 Patientinnen (38,8 %) einen PAP III D-Befund. Die spontane Remissionsrate der unbehandelten PAP III-Patientinnen lag bei 6 %, jene der unbehandelten PAP III D-Patientinnen bei 11 %. Die Remissionsraten der mit einem Vaginalgel behandelten Patientinnen betrugen 77 % (PAP III) beziehungsweise 71 % (PAP III D).

          Schlussfolgerung: In der gynäkologischen Praxis wird zu einem hohen Prozentsatz eine neue Therapieoption bei Patientinnen mit PAP III- und PAP III D-Befunden während der Zeitintervalle zur nächsten Kontrolluntersuchung mit ausgezeichneten Erfolgen eingesetzt.

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          Author and article information

          Journal
          Geburtshilfe Frauenheilkd
          Geburtshilfe Frauenheilkd
          10.1055/s-00000020
          Geburtshilfe und Frauenheilkunde
          Georg Thieme Verlag KG (Stuttgart · New York )
          0016-5751
          1438-8804
          October 2016
          : 76
          : 10
          : 1086-1091
          Affiliations
          [1 ] ANISNet Academic Non-Interventional Study Net
          [2 ] Specialist in Gynecology and Obstetrics, Vienna, Austria
          [3 ] Specialist in Gynecology and Obstetrics, Leibnitz, Austria
          [4 ] Head of Department of Health Legislation and Health Science, and WHO Austrian Drug Monitoring Center, Sigmund Freud Private University, Vienna
          [5 ] Assistant Director of the ESQH Vienna Office, Vienna, Austria
          [6 ] Data-analysis OG, Vienna, Austria
          Author notes
          Correspondence Univ. Prof. DDr. Johannes Huber Specialist in Gynecology and Obstetrics Prinz-Eugen-Straße 16 1040 Vienna Austria huber@ 123456drhuber.at
          Article
          PMC5065416 PMC5065416 5065416
          10.1055/s-0042-105286
          5065416
          27761030
          a72a9781-d85c-4ebe-9bdf-18a815d3d5bf
          © Thieme Medical Publishers
          History
          : 19 November 2015
          : 17 February 2016
          : 20 March 2016
          Categories
          Original Article
          GebFra Science

          Gynäkologie,PAP III,PAP III D,cervix,gynaecology,Zervix
          Gynäkologie, PAP III, PAP III D, cervix, gynaecology, Zervix

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