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      Aktuelle Entwicklungen in der Diagnose und Therapie der okulären Toxoplasmose

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          Abstract

          Die okuläre Toxoplasmose, eine Infektion der Aderhaut und Netzhaut mit Toxoplasma gondii, ist in vielen Ländern der häufigste ätiologische Ursprung der Uveitis posterior. Die Diagnosestellung basiert maßgeblich auf den charakteristischen klinischen Merkmalen der Erkrankung, doch insbesondere bei immungeschwächten Patienten können auch atypische Manifestationsformen die Diagnose erschweren und zu Fehldiagnosen und falscher Behandlung führen. Molekularbiologische Methoden, die okuläre Toxoplasmose zu diagnostizieren, sind seit vielen Jahren verfügbar und zählen heute in vielen Ländern zum laboranalytischen Standard. Die Untersuchung von Kammerwasser oder Glaskörper auf parasitäre DNA mittels Polymerase-Kettenreaktion oder spezifischen Antikörpern kann eine schnelle Diagnosesicherung ermöglichen. Pyrimethamin und Sulfadiazin oral plus systemische Kortikosteroide sind eine wirksame Therapie für die okuläre Toxoplasmose. Aktuelle Daten sprechen für andere Behandlungsstrategien, einschließlich intravitrealer Antibiotika. Das Ziel der vorliegenden Übersichtsarbeit ist es, die neuen diagnostischen Instrumente und Behandlungsoptionen für die okuläre Toxoplasmose vorzustellen. Übersetzung aus Ophthalmic Res 2017;57:1-12 (DOI: 10.1159/000449169)

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          Author and article information

          Journal
          KOP
          10.1159/issn.2297-0118
          Karger Kompass Ophthalmologie
          S. Karger AG
          2297-0118
          2297-0045
          2017
          November 2017
          08 November 2017
          : 3
          : 4
          : 156-166
          Affiliations
          Department of Ophthalmology and Visual Sciences, University of Michigan Medical School, Ann Arbor, MI, USA.
          Author notes
          *Cagri Giray Besirli, MD, PhD, Department of Ophthalmology and Visual Sciences, University of Michigan Medical School, Ann Arbor, MI 48105, USA, cbesirli@umich.edu
          Article
          479451 Karger Kompass Ophthalmol 2017;3:156-166
          10.1159/000479451
          dc01de85-20a8-4960-873d-ac31150323b5
          © 2017 S. Karger GmbH, Freiburg

          Copyright: All rights reserved. No part of this publication may be translated into other languages, reproduced or utilized in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording, microcopying, or by any information storage and retrieval system, without permission in writing from the publisher. Drug Dosage: The authors and the publisher have exerted every effort to ensure that drug selection and dosage set forth in this text are in accord with current recommendations and practice at the time of publication. However, in view of ongoing research, changes in government regulations, and the constant flow of information relating to drug therapy and drug reactions, the reader is urged to check the package insert for each drug for any changes in indications and dosage and for added warnings and precautions. This is particularly important when the recommended agent is a new and/or infrequently employed drug. Disclaimer: The statements, opinions and data contained in this publication are solely those of the individual authors and contributors and not of the publishers and the editor(s). The appearance of advertisements or/and product references in the publication is not a warranty, endorsement, or approval of the products or services advertised or of their effectiveness, quality or safety. The publisher and the editor(s) disclaim responsibility for any injury to persons or property resulting from any ideas, methods, instructions or products referred to in the content or advertisements.

          History
          Page count
          Figures: 5, Tables: 2, References: 73, Pages: 11
          Categories
          Übersichtsarbeit

          Vision sciences,Ophthalmology & Optometry,Pathology
          Uveitis,Clindamycin,Pyrimethamin,Sulfadiazin,Retinochoroiditis,Parasitäre Infektion des Auges

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