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      Regionale interventionelle Behandlungsverfahren von Lebermetastasen neuroendokriner Tumoren: Embolisation (TAE), Chemoembolisation (TACE) und selektive interne Radiotherapie (SIRT)

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          Abstract

          Vorstellung technischer Grundlagen, klinischer Einschlusskriterien und der Ergebnisse sequenzieller vaskulärer Therapieverfahren wie transarterielle Embolisation (TAE), transarterielle Chemoembolisation (TACE) und selektive interne Radiotherapie (SIRT) in der Behandlung von Lebermetastasen neuroendokriner Tumoren im Rahmen des interdisziplinären Therapiemanagements. Die Indikation für die lokoregionale vaskuläre, minimalinvasive Therapie stellen in der Regel multiple Lebermetastasen dar, aufgrund ihrer starken Hypervaskularisation und der hiermit verbundenen Vorteile eines transarteriellen Verfahrens mit Embolisation. Die Ergebnisse der TAE zeigen Ansprechraten von 40 bis 54% bei einer mittleren Überlebenszeit von 33,8 Monaten. Für die TACE sind die dokumentierten Daten mit einer Ansprechrate von 23 bis 80% und einer medianen Überlebenszeit von ca. 40 Monaten unwesentlich besser. Für die SIRT liegen die mittleren Überlebenszeiten zwischen 22 und 29,4 Monaten. Regionale interventionelle Behandlungsverfahren der Lebermetastasen neuroendokriner Tumoren erlauben eine Optimierung der lokalen Kontrollrate und führen zur Minderung der Krankheitssymptomatik sowie zur Erhöhung der Überlebensraten bei möglichst höherer Lebensqualität.

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          Author and article information

          Journal
          VIM
          VIS
          10.1159/issn.2297-4725
          Visceral Medicine
          S. Karger AG
          978-3-8055-9641-1
          978-3-8055-9642-8
          2297-4725
          2297-475X
          2010
          December 2010
          19 November 2010
          : 26
          : 4
          : 269-275
          Affiliations
          a Institut für Diagnostische und Interventionelle Radiologie, b Klinik für Nuklearmedizin, c Medizinische Klinik 1, J.W. Goethe-Universität Frankfurt, Deutschland
          Article
          322315 Viszeralmedizin 2010;26:269–275
          10.1159/000322315
          176898ec-3f36-4fba-b54f-a74338943bfa
          © 2010 S. Karger AG, Basel

          Copyright: All rights reserved. No part of this publication may be translated into other languages, reproduced or utilized in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording, microcopying, or by any information storage and retrieval system, without permission in writing from the publisher. Drug Dosage: The authors and the publisher have exerted every effort to ensure that drug selection and dosage set forth in this text are in accord with current recommendations and practice at the time of publication. However, in view of ongoing research, changes in government regulations, and the constant flow of information relating to drug therapy and drug reactions, the reader is urged to check the package insert for each drug for any changes in indications and dosage and for added warnings and precautions. This is particularly important when the recommended agent is a new and/or infrequently employed drug. Disclaimer: The statements, opinions and data contained in this publication are solely those of the individual authors and contributors and not of the publishers and the editor(s). The appearance of advertisements or/and product references in the publication is not a warranty, endorsement, or approval of the products or services advertised or of their effectiveness, quality or safety. The publisher and the editor(s) disclaim responsibility for any injury to persons or property resulting from any ideas, methods, instructions or products referred to in the content or advertisements.

          History
          Page count
          Pages: 7
          Categories
          Hauptthema · Main Topic

          Oncology & Radiotherapy,Gastroenterology & Hepatology,Surgery,Nutrition & Dietetics,Internal medicine
          Lebermetastasen,Neuroendokrine Tumoren,TACE,SIRT,TAE

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